Tuesday, October 10, 2017

God kväll

Hej igen!
För närvarande har jag ju inte gjort så mycket på min hemsida ännu och den här bloggen får nog stå kvar eftersom jag inte vill strula med hemsideprogrammet och fixa en ny blogg.
Så hemsidan ska uppdateras inom kort, jag har precis köpt alla program Adobe har för att de hade ett special erbjudande just nu och det blev billigare att ta det, så därför har jag nu  hela Adobe Suiten:)


Jag har ju bara använt Adobe Photoshop, Bridge och lite Lightroom än så länge, så det här är spännande:)
Det jag ser fram emot är ju Adobe Audition, ett superbra ljudredigeringsprogram. Speciellt om man spelar in ljudfiler för t.ex vloggar, podcasts eller andra saker som kräver klart ljud.
Det kan reducera bakgrunds-ljud och ta bort sådant som är störande.
Så det är spännande. Sedan finns ju även Illustrator där man kan göra coola logotyper mm.
Hemsidan kommer jag nog fortsätta bygga i Muse eftersom den kräver ingen kod:) Man är ju lite bekväm också....


Annars då? Akvarellkursen som jag går på går mot sitt slut och det känns tråkigt, men det var en bra startgrund att börja på. Adam som håller i kursen har bra tips och han målar otroligt bra och den stil jag gillar.
Om två veckor är det avslut och eventuellt kan jag visa något här som jag har målat. Inga konstverk direkt, mera skisser och övningar. Man måste ju börja någonstans.
Hoppas att du mår bra och vill du kommentera, gör gärna det.
Tack för att du tittade förbi.


Ove

No comments:

Post a Comment

Oj

 Oj... Såhär blir det ofta med mina bloggar, jag kommer av mig och upptäcker långt senare att jag har missat att skriva. Sist jag skrev gick...