Friday, January 6, 2017

Hej igen!

Jag har börjat bygga hemsidan nu med programmet Adobe Muse och det är ganska enkelt när man kommer på det. Jag kollar på Youtube och får hjälp av Terry White som visar grundligt hur man bygger den och hur den funkar. Det är klurigt och lite svårt ibland, men det går.
Den är inte klar än på långa vägar, jag måste bl.a komma på hur man länkar till den här bloggen direkt från menyn, det har jag inte kommit till ännu.
Om man har Adobe Creative Cloud så får man använda programmet en evalueringsperiod, alltå en test period och den är slut för mig så jag måste bestämma när jag ska köpa programmet och fortsätta.


Tyvärr tror jag inte att jag kommer att lägga upp mina bilder på hemsidan, inte än, utan de som ligger på Flickr får duga så länge, det är för trassligt med bilder och få till det när det är så enkelt att ladda upp dem på Flickr. Plus att jag får mer visningar där med.
Jag kan rekommendera Flickr om du har en massa bilder som du vill ha backup på. Man har jättestort lagringsutrymme och du väljer till varje bild om den ska visas publikt eller ej. Mycket smart.
Så kan andra se de bilder du har och gilla eller kommentera. På samma sätt som Facebook kan du följa andra fotografer där också. Det finns olika grupper du kan koppla din bild till så syns den av fler människor.
För att se mina bilder gå till min hemsida overotstedt.se och längst ner finns en länk till Flickr. Välkommen!

No comments:

Post a Comment

Oj

 Oj... Såhär blir det ofta med mina bloggar, jag kommer av mig och upptäcker långt senare att jag har missat att skriva. Sist jag skrev gick...